Hurmanın Faydaları

Hurmanın Faydaları saymakla bitmez belki ama sizler için eşsiz lezzeti olan hurmanın faydalarından bahsedeceğiz.

• Hurma Besin değeri açısından zengindir.


Hurmanın faydaları arasında sahip olduğu kalorinin büyük kısmı karbonhidratlardan oluşmaktadır, aynı zamanda yüksek lif oranına sahiptir. Önemli vitamin ve minerallerin yanı sıra az miktarda proteinde içermektedir.Hurmanın faydaları pek çok insan tarafından merak edilen bir konudur.

Taze ve kuru hurmaların hurmaların yenilebilir 100 g’nın ortalama enerji ve besin ögesi değerleri
(Aslan, Şanlıer 2017)

Enerji ve besin ögeleriTaze hurma Ortalama (Alt-üst)Kuru hurma Ortalama (Alt-üst)USDA’ya göre taze hurma*USDA’ya göre kuru hurma*
Enerji (kkal)213 (185–229)314 (258–344)293279
Karbonhidrat (g)54.9 ( 47.8–58.8)80.6 (66.1–88.6)70.6775.00
Protein (g)1.5 ( 1.1–2.0)2.14 (1.5–3.0)1.333.57
Yağ (g)0.14 ( 0.1–0.2)0.38 (0.1–0.5)00
Kül (g)1.16 ( 1.0–1.4)1.67 (1.3–1.9)
Nem (g)42.4 ( 37.9–50.4)15.2 (7.2–29.5)

*USDA: Amerikan Tarım Örgütü (United States Department of Agriculture)

• Hurma Yüksek lif oranına sahiptir.


Hurmanın faydaları arasında lif oranı vardır. İnsan sağlığı için lif alımı önemlidir. Lifli besinler bağırsak hareketlerinizi destekleyerek sindiriminizin düzene girmesine yardımcı olur ve kabızlığı giderir. 100gr Hurma yaklaşık olarak 7gr lif içermektedir. Yüksek lifli bir beslenme için hurma en iyi seçeneklerden birisidir.

Yapılan bir deneyde 21 gün boyunca, günde 7 hurma tüketen 21 insanın bağırsak hareketlerinde, hurma tüketmeyen gruba göre ciddi bir artış gözlemlenmiştir.
(Eid, Osmanova, vd. 2015)

Ayrıca tüketilen lif, kontrollü bir sindirim sağladığı için yemeklerden sonra kan şekerinin yavaşça artmasını, böylece kontrol altında tutulmasını sağlar.
(Lattimer, Haub, 2010)

Hurmanın glisemik indeksi düşüktür.
(Alkaabi, Al-Dabbagh, vd. 2011)

 

• Hurma Antioksidan açısından zengindir.


Hurma pek çok antioksidan barındırır bu sebep ile hurmanın faydaları arasında birçok hastalığın riskini azaltır. Antioksidanlar hücrelerinizi yabancı maddelerden korur, böylece vücudunuza zarar verebilecek birçok hastalığın önüne geçmiş olur.
(Ai Pham-Huy, He, 2008)

Benzer olarak kabul edilebilecek incir ve kuru eriğe oranla en çok antioksidan barındıran meyve hurmadır.
(Bose, Proch, vd. 2005)

Hurma içerdiği flavonoid sayesinde vücutta ki iltihaplanma ve diyabet riskini azaltır. Buna ek olarak
Alzheimer hastalığını ve belirli kanser türlerinin oluşmasını engeller.
((H Rahmani, M Aly, vd. 2014), (Ameli, Bakhtari, vd. 2017))

Hurma içerdiği karotenoid sayesinde kalp hastalıkları ve göz ile ilgili örneğin; sarı benek hastalığı gibi birçok hastalığa karşı koruyucudur.
(H Rahmani, M Aly, vd. 2014), (Al-Farsi, Lee, 2008)

Hurma içerdiği fenolik asitler sayesinde iltihaplanmalara karşı engelleyicidir. Ayrıca kalp hastalıkları ve kanser riskini azaltmaktadır.
(Garmakhany, Mirzaei, Shahdadi, 2013), (Borges, Costa, vd. 2015)

• Hurma Beyin fonksiyonlarını iyileştirir.


Hurma tüketimi beyinde bulunan ve Alzheimer gibi çeşitli nörolojik hastalıklarla ilişkilendirilen (IL6) maddesini azaltmaktadır.
(Akbar, Essa, Khan, 2016), (Bauer, Fiebich, 1996)

Ayrıca hurma tüketimi beyinde plak oluşumuna sebep olan Beta Amiloid proteininin aktivitesini azaltır. Hayvanlar üzerinde yapılan deneyler ile kanıtlanmıştır.
(Akbar, Essa, Khan, 2016)

Beyinde plak birikimi beyin hücreleri arasındaki iletişimi bozar ve bu durum beyin hücrelerinin ölümüne ve alzheimer hastalığına sebep olur.
(Murphy, Vine, 2010)

Hayvanlar üzerinde yapılan bir çalışmaya istinaden beslenme programına hurma dâhil edilen fareler, hurma ile beslenmeyen farelere göre farklılık göstermiştir. Hurma ile beslenen farelerin öğrenme kabiliyetleri ve hafıza becerileri ciddi anlamda artmıştır.
(Al-Adawi, Al-Asmi, vd. 2015)

Hurma içermiş olduğu antioksidanlar ile beyin fonksiyonlarının güçlenmesine yardımcı olur.
(Akbar, Essa, Khan, 2016)

• Hamileler için normal doğumu kolaylaştırır.

69 hamile kadının katılımı ile yapılan bir çalışmada, hamileliklerinin son 4 haftalarında günde 6 adet hurma tüketen bireylerin tüketmeyenlere göre normal doğum yapma oranının %20 daha fazla olduğu kanıtlanmıştır.
(Amarin, Al-Kuran, 2011)

154 hamile kadın üzerinde yapılan başka bir çalışmada, hurma tüketen bireylerin ameliyatlı doğum mecburiyeti ciddi manada azalma göstermiştir.
(Hassan, Nawhari, vd. 2017)

91 hamile kadının katıldığı üçüncü bir çalışmada, gebelik döneminin 37. Haftasından itibaren günde 70-76 gram hurma tüketimi sağlayan kadınların, doğum süreçlerinin hurma tüketimi yapmayan doğumlara oranla ortalama olarak 4 saat daha kısa sürdüğü tespit edilmiştir.
(Fakari, Kordi, vd. 2017)

Ayrıca hurma içerdiği tannik asit sayesinde, doğum sırasında gerçekleşen kasılmaların kolaylaşmasını sağlayarak, sahip olduğu besin değerleri sebebiyle de doğum sırasında ihtiyaç duyulan enerjiyi de karşılamaktadır.
(Fakari, Kordi, vd. 2017)

• Mükemmel bir doğal tatlandırıcıdır.

Hurma meyvelerde de bulunan ve doğal bir şeker tipi olan früktoz açısından zengindir.
Bu sebep ile hurmaların tatlı ve karamelimsi bir tadı vardır. İçerdiği besin zenginliği, lif ve antioksidanlar sayesinde beyaz şekere nazaran çok daha sağlıklı iyi bir alternatiftir.

Beyaz şeker kullanmak yerine doğal tatlandırıcı olan hurmayı pratik bir şekilde kullanabilirsiniz,
Bunun için çekirdekleri çıkartılmış olan hurmalarınızı kıvam verebilmek için hafif su ilave ederek blenderdan geçirip püre haline getirebilirsiniz. Daha sonrasında bütün tariflerinizde ve tüketiminizde beyaz şeker ile 1e1 ölçü ile kullanabilirsiniz.

• Kemik sağlığı için faydalıdır.

Hurma fosfor, potasyum, kalsiyum ve magnezyum gibi mineraller içermektedir. Bu minerallerin osteoporoz (kemik erimesi) ve kemik ile alakalı diğer hastalıkların engellenmesinde etkili olduğu kanıtlanmıştır.
(Palacios, 2006)

• Kan şekerini düzenler.

Hurmanın faydaları arasında ; düşük glisemik indeksi, içeriğindeki lif ve antioksidanlar sayesinde kan şekerinin ve şeker hastalığının kontrol altında tutulmasına yardımcı olur.
(H Rahmani, M Aly, vd. 2014)

En taze hurmalara mağazamız üzerinden erişebilirsiniz.

 

Tavsiye Edilen Yazılar