Kuruyemiş Tüketmenin Faydaları Nelerdir ?

Kuruyemiş tüketmenin faydaları düzenli olarak tüketilmesi ve günlük beslenme alışkanlığının bir parçası haline getirilmesiyle sağlığımıza olumlu etkide bulunacağı ve bazı hastalıkları önlenmesinde katkı sağlayacağı bir gerçektir. Buna ek olarak, kuru meyveler aynı zamanda lif ve potasyum gibi temel besinleri içeriğinde barındırır. Sağlık açısından içerdiği antioksidanların yanı sıra vücut için gerekli çok çeşitli fitokimyasalları da sağlar. Hem kuruyemişler hem de kuru meyveler atıştırmalık olarak, tahılların üzerinde, yoğurt, salata ve makarnaların içerisinde tüketilebilir ve bize sağlığımız açısından önemli faydalar sağlayabilir.

  1. Kalp sağlığı için önemlidir

Yapılan bilimsel araştırmalarda kuruyemişlerin kalp sağlığı üzerindeki etkisi incelendi. Araştırma sonuçlarına göre kuru meyve ve kabuklu yemiş tüketimi sıklığı ile kardiyovasküler hastalık (CVD), tip 2 diyabet ve yüksek kilo problemi arasında ters bir ilişki gözlemlendi. Kuru üzüm sistolik kan basıncını düşürmede önemli bir rol oynar. Kolesterolü kontrol eder ve vücuttaki inflamatuar belirteçleri azaltırlar. Badem ise kolesterol seviyelerinde ani yükselmeleri önleyen ve optimum seviyede tutmaya yarayan E vitamini ve tekli doymamış yağ asitleri içerir.

  1. Bağışıklığı güçlendirir

Temel besinlerle dolu kuru meyve ve kuruyemişlerin sağlığa olan faydaları göz ardı edilemez. Kuru meyveler potasyum, demir, folat, kalsiyum ve magnezyum açısından zengin oldukları için besin alımınızı artırır. Antioksidanlar bağışıklığınızı güçlendirerek sizi sağlıklı ve hastalıklardan ve diğer hastalıklardan uzak tutar.

  1. Kanserle mücadelede yardımcı rol oynar

Badem ve kaju fıstığının meme kanserini azalttığı bilinmektedir. Kayısı ve elmada bulunan bitkisel besinler antioksidan görevi görür ve kansere neden olan hücrelerin büyümesini engeller. Antep fıstığı gibi kuruyemişler özellikle akciğerlerde ve prostatta tümörlerin büyümesini engeller. Brezilya fıstığı ve ceviz de vücuttaki kanser hücreleriyle savaşır.

  1. Diyet için iyi bir besindir. Fit kalmaya yardımcı olur

Diyetlerine kuruyemiş ve kuru meyveleri dahil eden kişiler kilo vermede konusunda ne kadar işe yarar gıdalar olduğunu da bilirler. Kuruyemişler ölçülü tüketildiğinde kilo vermenize ve formda kalmanıza yardımcı olurlar. Günlük olarak kuruyemiş tüketen insanların sağlıklı bir metabolizma için gerekli besinleri alırken daha az yağ ve şekere maruz kaldığı bilinmektedir.

  1. Bağırsak sağlığı için önemlidir

İncir gibi kuru meyveler bağırsak sağlığı açısından çok önemli olan lif yönünden zengin olduğu için birçok faydaya sahiptir. Lif, vücudun atıkları vücuttan sorunsuz bir şekilde çıkarmasına yardımcı olur. Diğer lifli kuru meyveler arasında kuru erik ve kuru kayısı bulunur. Antep fıstığı ve hurma ise bağırsaklarınızı daha esnek hale getirir ve bu nedenle kabızlığı giderir.

Çözünür lifler bir probiyotik görevi görür ve gerekli iyi bakterileri korur. Badem ve cevizlerin müshil özellikleri, bağırsak sağlığının korunmasına yardımcı olur.

  1. Cilt sağlığı için önemlidir

Yüz maskelerindeki kuru meyveler harikalar yaratabiliyorsa, onları diyetinize dahil etmek mantıklı olmaz mı? Parlak ve ışıltılı bir cilt kuruyemişlerin cildinize sunduğu faydalardan bazılarıdır. Badem ve antep fıstığı ölü cilt hücrelerinin atılmasına yardımcı olurken ceviz ise cilt kuruluğunu önler.

  1. Kansızlığa karşı savaşır

Kuru üzüm ve kuru erik demir açısından zengindir ve kansızlığa karşı vücut için çok önemlidir. Kuruyemişlerin içerdiği B vitamini, fosfor ve bakır gibi mineraller vücuttaki kan hücrelerinin ve hemoglobinin yenilenmesini artırır. Demir eksikliği, kansızlık gibi şikayetlere karşı oldukça etkilidirler. Badem, incir, antep fıstığı ve kaju fıstığı da enerji verir ve dayanıklılık sağlar.

 

Kuruyemiş tüketmenin faydaları saymakla bitmeyebilir. Müşfik Hurma’da en taze kuruyemişleri bulabilirsiniz. Tüm ürünlerimize ve kuruyemiş çeşitlerimize mağazamızdan ulaşabilirsiniz.

Ayrıca Trendyol mağazamızıda ziyaret edebilirsiniz.

Tavsiye Edilen Yazılar